niedziela, 12 grudnia 2010

Muffinki migdałowe

Wszędzie widać już Święta! Kolorowe choinki, rozświetlone ulice, no i ... dzikie tłumy dosłownie wszędzie!
Nie wiem jak Wy, ale ja raczej unikam przed świętami centrów handlowych, a do sklepu jeżdżę albo w nocy, albo idę do małego osiedlowego sklepu. Nie zawsze jednak udaje mi się uniknąć bieganiny i świątecznego rozgorączkowania, zdarza mi się uczestniczyć w zakupowym szaleństwie.
No, ale dzisiaj postanowiłam zafundować sobie chwilkę świątecznego wyciszenia i upiekłam całkiem już Bożonarodzeniowe ciasteczka. Muffinki w wersji świątecznej - migdałowe z cynamonową nutą!
W sam raz do szklanki mleka przed snem, lub przeciwnie na dzień dobry do porannej kawy!
Zapraszam!


Składniki:
  • 250 g mąki
  • 50 g mielonych migdałów
  • 100 g cukru pudru
  • 80 ml oleju
  • 30-32g cukru waniliowego
  • 2 jajka
  • 170 g kwaśnej śmietany (moja miała 18%)
  • 130 g jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
Dodatki:
  • płatki migdałowe
  • cukier puder
Wszystkie sypkie składniki mieszamy. Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy na gładką masę. Ja użyłam robota, ale jeżeli wcześniej połączymy oddzielnie wszystkie "mokre" składniki (jajko roztrzepiemy) to wystarczy energicznie wymieszać łyżką.

Ciasto wlewamy do foremek (ja użyłam silikonowych foremek wyłożonych papierowymi papilotkami) do ok. 3/4 wysokości. Posypujemy płatkami migdałowymi.


Pieczemy ok. 25-30 min. w piekarniku nagrzanym do ok. 180 st. C. Po upieczeniu wyjmujemy muffinki do ostygnięcia. Przed podaniem oprószamy cukrem pudrem.
Z podanych wyżej składników zrobiłam 16 ciasteczek. Nie są bardzo słodkie, więc jeżeli ktoś kocha słodkie ciastka, to można dodać małe co nieco cukru, na dodatek.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. migdałowych muffinków jeszcze nie robiłam - do wypróbowania. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. chetnie sie poczestuje tymi migdalowymi pysznoasciami:)

    OdpowiedzUsuń