sobota, 30 października 2010

Kruche pomarańczowe ciasteczka na Helloween

Jutro Helloween! Nie jest to nasz rodzimy zwyczaj, ale przynajmniej młodszej części rodziny bardzo się spodobał. Wędrówki po osiedlu - po zaprzyjaźnionych domach, w poszukiwaniu łakoci, w fikuśnych przebraniach. Dzieci czekają na to z utęsknieniem.
Na koniec łakocie trafiają na jedną kupkę i są sprawiedliwie dzielone między dzieci.
Nie można też zapomnieć o wzmocnieniu drużyny "potworów". Dzisiaj upiekłam ciasteczka z różnymi helloween'owymi wzorkami. Miały być na jutro, ale dzieci zabrały ciastka na spotkania z kolegami i koleżankami i w domu zostało tylko kilka. Chyba będzie trzeba upiec coś drugi raz.

Zapraszam na kruche pomarańczowe ciasteczka w różne "straszne" wzorki!

Składniki:
  • 400 g mąki
  • 200 g masła
  • 1 jako + 2 żółtka
  • 150 g cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
Dodatki:
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mleka
  • gorzkie kakao
Z wszystkich składników zagniatamy ciasto (na początku siekamy wszystko nożem, aż masło będzie w małych omączonych kawałeczkach). Na początku będzie się kruszyć, ale potem stanie się plastyczne. Gotowe ciasto zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na min. 2 godziny (ja zagniotła wieczorem, a ciasteczka piekłam rano).
Wyjmujemy ciasto z lodówki i odstawiamy na ok. 30 minut. Odkrawamy kawałki i wałkujemy na ok. 2 mm grubości. Wykrawamy ciasteczka. Smarujemy delikatnie jajkiem roztrzepanym z łyżką mleka. Posypujemy ciasteczka kakaem. Ja użyłam gotowych kształtów, ale można samemu wyciąć szablony z kartonu.

Ciasteczka pieczemy ok. 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C.

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. bardzo mi się podobają! proste i efektowne. : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! Bardzo ładne te ciacha!:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł. :-) Popieram inwnecję twórczą! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. A moje pytanie, gdzie można kupić takie szablony? Kiedyś dostałam takie z kawą, ale nie spotkałam się z tak fajnymi wzorami!

    OdpowiedzUsuń
  5. są świetne! z przyjemnością częstuję się nimi

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkim dziękuję za odwiedziny!
    Arven - szablony kupiłam w tortownia.pl, różne cudeńka tam mają.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę się kiedyś pobawić w robienie takich szablonów :)

    OdpowiedzUsuń